A JÁTÉK RÖVID LEÍRÁSA
A játék neve |
Úgy csinálok mint egy… |
A játék típusa |
családi játék |
Pedagógiai és fejlesztési célok |
kötődés erősítése szülőkkel, nagyszülőkkel,
testvérekkel, mozgástervezés, memória
fejlesztése |
Korosztály |
2-6 év |
Játékosok száma/csoportlétszám |
minimum 4 fő |
A játékhoz szükséges idő |
minimum 20 perc |
Helyigény |
játszhatjuk a szobában, de a szabadban is |
Szükséges eszköz(ök) |
- |
A
JÁTÉK RÉSZLETES LEÍRÁSA
A játék neve |
Úgy csinálok mint egy... |
Képességterület(ek), amely(ek) fejlesztése a
játék során megvalósul |
Affektív terület
-
szociabilitás
-
szociális kompetencia
-
érzelmi intelligencia
Pszichomotoros funkciók
-
testséma
-
téri
orientáció
-
egyensúly
-
koordináció
-
beszéd
Kognitív funkciók
-
képzelet
-
vizuális, auditív figyelem és emlékezet
-
szerialitás
-
intermodalitás |
A játékhoz szükséges idő |
A
játék előkészítése
2 perc |
A
játék indítása
1 perc |
A
játék menete
20 perc |
A
játék zárása (visszajelzés, értékelés)
2 perc |
Tevékenység részletes leírása |
A
játék előkészítése
Megfelelő tér kialakítása. |
A
játék indítása
A
szabályok ismertetése. |
A
játék menete
A
játék során az egyik játékos utánozza egy sport,
vagy egy foglalkozás mozdulatait. A többieknek
ki kell találniuk, hogy melyik foglalkozásról
vagy sportról van szó. |
A
játék zárása (visszajelzés, értékelés)
Közösen megbeszélhetik, hogy az adott
foglalkozásokat, illetve sportágakat mely
mozdulatok jellemzik a leginkább, miről volt a
legkönnyebb felismerni. |
Szabályok, instrukciók |
Pontosan utánozható, lejátszható sportágat,
foglalkozást kell választani. |
Eszköz(ök) |
Nem
szükséges. |
Lehetséges variációk, továbbfejlesztés |
Miután
a többiek felismerték, hogy milyen sportról,
vagy foglalkozásról van szó, ők is
csatlakozhatnak. Ha például egy teniszezőt
játszott el az adott játékos, akkor csatlakozhat
hozzá valaki és eljátszhatják, hogy éppen
egymással mérkőznek, a többiek lehetnek nézők,
valaki a bíró, megint másvalaki labdaszedő.
A kategória bővíthető – érdemes a gyerekekkel
megbeszélni.
Ha nehezen sikerül a megfejtés, könnyítésként
megadható a kitalálandó foglalkozás vagy
tevékenység kezdőhangja. (ebben segíthet a
kisebbeknek felnőtt vagy idősebb testvér) |
A játékot adaptálta |
Tóth
Adrienn gyógypedagógus |
LEHETŐSÉG A JÁTÉK ADAPTÁCIÓJÁRA
Mozgásállapot/
diagnózis |
Tevékenység |
Sajátos szempontok |
Eszközök |
Lehetséges variációk |
A gyermek
helyváltoztatásra csak segítséggel képes |
A játék
során választhatunk egy segítőt a gyermeknek, akivel
együtt mutatja be az adott foglalkozást, sportágat. |
A segítő
csak annyit segítsen, amennyi éppen szükséges! |
Használhatnak eszközt, hogy a többiek könnyebben
felismerjék a bemutatott foglalkozást, sportágat. |
Készíthetünk előre kártyákat foglalkozásokról/sportágak-ról
és a játékosoknak ebből kell húzniuk.
Ha elsőre
nem sikerül kitalálni az adott tevékenységet, a
játékos felkérhet valakit, hogy legyen a segítője. |
A
gyermeknek a stabil ülőhelyzet megtartására
segítségre van szüksége |
Ebben az
esetben gesztusokkal és mimikával kell kifejeznie az
adott foglalkozást vagy sportot. |
Figyeljünk
az optimális testhelyzet kialakítására. |
|
|
A gyermek
végtagjait aszimmetrikusan használja, egyik oldali
végtagjait sokkal jobban használja |
Felhívjuk
a gyermek figyelmét, hogy a legfőbb mozdulatokat,
gesztusokat kifejezetten az érintett végtagjával
végezze. |
|
|
|
A gyermek
ízületei nem mozognak teljes mozgáspályán, önállóan
nem tudja teljesen kinyújtani a karját vagy a lábát |
|
A gyermek
választhat egy tárgyat, amit felhasználhat a játék
során. |
|
|
Vissza a játékokhoz
|